-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17149 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

رمز خاتميت رسول الله « ص » چيست ؟
در عصر ظهور رسول الله « ص » بشريت به بلوغ و رشد فكري لازم براي دريافت مكتب كامل و هميشگي رسيده بود . نگاهي به تاريخ پيامبران و توجّه با اين امر كه معجزه بزرگ رسول الله « ص » قرآن و از مقوله كلام بود ، گواه روشني بر اين امر است . در جاي جاي قرآن ، معاندان و منكران از رسول الله « ص » معجزاتي مي خواستند ، امّا مي بينيم كه قرآن ، تنها بر پيام حق خود كه رسول الله « ص » بر آن مبعوث شده بود ، تأكيد مي كند . از اين پس اين تلاشي علمي دانشمندان بود كه بايد با تدبر در قرآن و با اجتهاد و تفقه در دين ، به حفظ و اشاعه تمامي ابعاد دين بپردازند و نيازهاي عصر خويش و جامعه خود را پاسخگو باشند .
علاوه بر اين ، شرايع سابق پس از چندي دچار تبديل و تغيير و تحريف مي شدند؛ امّا در عصر ظهور اسلام ، بشريت به درجه اي از رشد رسيده بود كه مي توانست دين را از هرگونه تبديل و تحريفي حفظ كند . به گونه اي كه اكنون پس از گذشت 12 قرن از زمان غيبت صغري و آغاز غيبت كبري ، چهره اسلام ناب و راستين ، تابناك و درخشان براي همه حق جويان و حق طلبان مي درخشد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.